سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل دفتر دیده است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :11
کل بازدید :18252
تعداد کل یاداشته ها : 16
103/2/15
1:32 ص
موسیقی

مدیرکل امور فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: طبق یافته‌های ارزیابی وضعیت سوءمصرف مواد مخدر در کشور، متاسفانه بیش از60 درصد اعتیادهای ایرانی با تعارف دوستان شکل می‌گیرد که این موضوع جای تامل دارد.

دکتر هومان نارنجی‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بخش اعظم موضوع فوق، از فقدان مهارت‌هایی چون «نه گفتن» و ترس از تمسخر دوستان در صورت واکنش نشان دادن نسبت به مصرف مواد مخدر تعارفی، ناشی می‌شود که البته این معضل در گروه نوجوان و جوان بیشتر قابل توجه است.

وی با بیان این که اولین مصرف یا مصرف تفننی مواد مخدر و اعتیادآور قطعا با اعتیاد اتصال دارد، خاطرنشان کرد: هیچ کس از روز اول به نیت اعتیاد، مصرف مواد را‌ آغاز نکرده است و همه به نیت تفننی و کسب لذت موقت نسبت به این امر اقدام می‌کنند، لذا در این زمینه نیازمند آموزش‌های دقیق‌تر در مدارس در زمینه کسب مهارت‌های زندگی هستیم.

مدیرکل امور فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه این موضوع را نیز یادآور شد که 70 درصد درمان اعتیاد، جنبه روحی و روانی دارد و از بعد جسمانی خارج شده است؛ لذا در زمینه حقیقت درمان و روش‌های درمان اعتیاد در کشور نیز به اطلاع‌رسانی دقیق‌تر نیاز داریم که باید به این موضوع توجه شود.

http://www.zamaneh.ir/Show.aspx?Id=18154


  
  

دکتر شریعتی


87/10/2::: 6:7 ع
نظر()